Nieuwsoverzicht

Ook foutje in (dure) Quipment-update.

Helaas lijkt dit een terugkerend onderwerp te worden op de site: de door ondernemers gesignaleerde fouten in de BCT die volgen na installatie van de update. Ditmaal kregen wij melding van een ondernemer die in het bezit is van een Quipment-BCT.

Die ondervond dat de pin-knop van de Quipment-BCT na de update alleen gebruikt kan worden bij geïntegreerde pin-modules. De ondernemer heeft een zogenaamde ‘losse’ pinmodule die niet gekoppeld was aan de BCT, voor de update werkte dit prima. Na de update kan de BCT echter niet langer pin-transacties verwerken van pinmodules die niet gekoppeld zijn aan de BCT. Dit betekent dat de ondernemer iedere pinbetaling contant moet aanslaan, en hierdoor ligt zijn boekhouding enigszins overhoop. ‘Dat is maar een klein foutje’ horen wij u denken, maar het is wel een probleem waar de ondernemer geen last van had vóór de update. En de desbetreffende update, die hem voor de rest geen enkel profijt bracht, kostte nog grif geld ook!

Deze ondernemer droeg al maandelijks een bedrag af aan Quipment voor een servicecontract en verwachtte om die reden dan ook een klein bedrag kwijt te zijn aan de update. De rekening leek in eerste instantie ook enigszins mee te vallen: 79,00 euro exclusief BTW (hoewel sommigen bij een servicecontract de update ook gratis krijgen). De ondernemer viel vervolgens echter bijna van zijn chauffeursstoel toen hem nog een factuur werd toegestuurd van 112,50 euro exclusief voor de installatiekosten. Daar was volgens de ondernemer niet van te voren over gecorrespondeerd. De totale kosten vielen daardoor fors  uit. De ondernemer vroeg zich dan ook af waar het servicecontract goed voor was geweest.

Overigens was de reactie van Quipment op de klacht van de ondernemer over de pin-knop op zijn minst vreemd te noemen. De ondernemer adviseerde om een ‘open’ pin-betalingsknop te integreren in de update, zodat een ondernemer zelf aan kan geven dat iets per pin is betaald (en zoals voorheen in de BCT was opgenomen). Quipment reageerde hierop door te stellen dat als de ondernemer graag transacties weer als pinbetaling wilde aanmerken, hij maar een Quipment-pinmodule moest aanschaffen. Misschien overbodig om hierbij te vermelden, maar de ondernemer heeft dat voornemen niet na de fors uitgevallen kosten voor de update.

Tot slot willen wij iedereen bedanken die al een melding heeft gemaakt van een slecht functionerende BCT na installatie van de update. We zijn nog steeds bezig met het koppelen van uw reacties, hiervan wordt een dossier/rapport gemaakt. Mocht u wel al een foutmelding, storing, complete uitval of iets anders wat niet hoort  zijn overkomen, maar heeft u er nog geen melding van gemaakt? Doe dit dan alsnog! licht uw klacht toe, en stuur deze naar info@taxibelangen.nl Vul ook deze enquete nog in als u dit nog niet gedaan heeft!

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen?

Neem dan contact met ons op