Laatste nieuws

SAMENWERKING ‘STN’ EN ARBODIENST ‘STIMULANZ’

2 februari 2018

Bestuursvergadering
Op 6 december 2017 heeft er tijdens een bestuursvergadering van de STN te Den Haag een gesprek plaats-gevonden over een samenwerking met arbodienst Stimulanz. Maarten Lebon, eigenaar van Stimulanz, heeft in de vergadering uiteengezet wat Stimulanz voor een stichting als de STN zou kunnen betekenen.

Arbodienst
Voor taxiondernemers met chauffeurs in loondienst is aansluiting bij een arbodienst een verplichting. Elke taxiondernemer met personeel heeft te maken met kortdurend of langdurig verzuim van chauffeurs of administratief personeel. Het is van belang dat elk verzuim juist wordt geregistreerd en behandeld. Een fout in zo’n verzuimproces kan leiden tot grote financiële gevolgen. De boetes door de overheid bij een onjuist verzuimproces kunnen zelfs tot gevolg hebben dat een taxiondernemer failliet gaat.

Stimulanz
Stimulanz is een landelijk werkende arbodienst met haar hoofdkantoor in Eindhoven. Het bedrijf voldoet aan de alle wettelijke vereisten waaraan arbodiensten moeten voldoen. Door de langdurige ervaring in de taxibranche weet zij exact wat er speelt. Uitgangspunt is dat elke medewerker met respect wordt behandeld. Echter, er wordt ook aan het belang van de taxiondernemer gedacht. Stimulanz werkt met het uitgangspunt dat elke medewerker altijd bezoek krijgt van Stimulanz op de eerste dag van zijn verzuim. Door elke werknemer op de eerste dag van het verzuim te bezoeken kan worden vastgesteld hoe lang het verzuim vermoedelijk gaat duren. Dit is mede in het belang van de continuïteit van de taxionderneming.

Voor meer details verwijzen wij naar de website www.stimulanz.nl.

Oproep aan leden STN
De STN doet een oproep aan haar leden vrijblijvend met Stimulanz contact op te nemen. Als namelijk blijkt dat voldoende leden bereid zijn om zich aan te sluiten bij Stimulanz, zijn er aantrekkelijke kortingen op de dienstverlening van Stimulanz mogelijk. Ook als leden van de STN al bij een arbodienst zijn aangesloten, is het interessant om contact op te nemen met Stimulanz. Tussentijds overstappen wordt namelijk mogelijk gemaakt door Stimulanz.

Toegevoegde waarde
De STN beoogt door de samenwerking met Stimulanz een extra toegevoegde waarde aan het lidmaatschap van de STN te geven. Het is daarom van belang dat zoveel mogelijk leden gehoor geven aan deze oproep.

Succes
Als blijkt dat de samenwerking met Stimulanz een succes is, zal gekeken worden naar andere collectieve aanbiedingen. Bijvoorbeeld op het gebied van autoverzekeringen of andere vormen van gezamenlijke dienstverlening.

De STN hoopt met deze samenwerking u een steuntje in de rug te geven bij uw dagelijkse werkzaamheden.

Lees meer
JURIDISCHE PROCEDURE DOOR DE STN TEGEN DE OVERHEID

2 februari 2018

BCT
Zoals bij alle taxiondernemers bekend zijn er problemen met het functioneren van de BCT. Dit speelt zoals iedereen weet al jaren. Inmiddels is de situatie dermate verslechterd dat zelfs handhaving door middel van de BCT door de overheid feitelijk is gestopt. Er wordt nog wel gecontroleerd, maar met de uitgelezen data wordt niets gedaan.

Verhaal
Aangezien de overheid de taxiondernemer verplicht heeft bij door haar gecertificeerde bedrijven de BCT af te nemen, is de overheid ook verantwoordelijk en aansprakelijk voor het goed functioneren van de BCT. Gelet op de lange periode waarin de BCT niet goed functioneert en het feit dat handhaving feitelijk is gestopt, is aannemelijk te maken dat aanschaf van het apparaat door de taxiondernemer zinloos is geweest. Ook is opmerkelijk te noemen dat de taxiondernemer zelfs werd verplicht om een software update aan te schaffen om eerder falen van de BCT te maskeren. De STN heeft een jurist laten onderzoeken of verhaal op de overheid van alle door de taxiondernemer gemaakte kosten voor de BCT zinvol is. Uit dit onderzoek komt naar voren dat de juridische positie van de taxiondernemer sterk genoeg is om alle kosten bij de overheid te gaan verhalen.

Juridische procedure
Een juridische procedure tegen de overheid duurt lang en is kostbaar. De STN kan als stichting dit financieel niet dragen. Binnen het bestuur is daarom het idee ontstaan om de kosten van een dergelijke procedure te laten financieren via crowdfunding en/of individuele investeerders. Daarnaast zal een gespecialiseerd team advocaten worden ingeschakeld om de juridische procedure op te starten.

Overdracht vordering BCT
Teneinde een sterke positie op te bouwen tegen de overheid vragen wij alle leden van de STN (maar ook daarbuiten), om de STN te machtigen om namens hen alle kosten van de BCT te verhalen op de overheid. In ruil hiervoor ontvangen deze taxiondernemers een fors percentage van de aanschaf en overige kosten terug, als de juridische procedure tegen de overheid wordt gewonnen. Voor de taxi-ondernemer zijn hier géén kosten aan verbonden.

Melenkurion
De STN heeft Melenkurion ingeschakeld om zowel de taxiondernemers te benaderen, als de crowd-funding te realiseren. In de aankomende weken zult u dan ook rechtstreeks door hen worden benaderd om uw medewerking te verlenen.

Entiteit
De STN zal een aparte entiteit oprichten waarin de claim op de overheid wordt ondergebracht. Details hierover volgen in de aankomende weken.

Samenvatting
De STN beschouwt het als één van haar taken om op te komen voor haar leden die belast worden met geldverslindende maatregelen van de overheid, die achteraf géén effect of functie blijken te hebben. Het kan niet zo zijn dat de overheid hier géén verantwoordelijkheid in hoeft te nemen. Als STN willen wij hier onze leden daadwerkelijk ondersteunen.

Lees meer

Al ons nieuws

STN praat met onderzoeksbureau over maximumtarieven

30 december 2015

  STN praat met onderzoeksbureau over maximumtarieven

Op woensdag 16 december jl. heeft STN een afspraak gehad met het onderzoeksbureau RebelGroup over de huidige tarievenstructuur in de taxibranche. Bestuursleden Paul Dijkhuizen en Rex Urban waren aanwezig tijdens dit gesprek. Eerder vroegen wij al uw mening hierover. Veel ondernemers hebben hierop gereageerd, waarvoor dank! De overgrote meerderheid van u bleek overigens dezelfde mening te hebben. Het volgende is in het gesprek naar voren gebracht:
 
Over het maximumtarief
STN is van mening dat het maximumtarief moet worden afgeschaft. Dit tarief is namelijk landelijk vastgesteld, terwijl in de branche algemeen bekend is dat ondernemers in verschillende gebieden verschillende kosten hebben. Daarnaast worden verschillen in onder andere bezettingsgraad in de randstad tegenover landelijke gebieden niet meegenomen. Door het maximumtarief moeten taxiritten in dunbevolkte gebieden onder de kostprijs worden gereden. Hierdoor verdwijnen er meer taxiondernemers in de landelijke gebieden, wat tot gevolg heeft dat buitengebieden geïsoleerd raken van taxivervoer.
            Daarnaast zorgt afschaffing van de maximumtarieven ervoor, dat een taxiondernemer de tarieven aan kan passen aan zijn dubbele loonkosten op feestdagen. Dit lijkt ons niet meer dan redelijk! STN is van mening dat iedere taxichauffeur zelf in staat moet zijn om zijn ritprijs vast te stellen. De marktwerking zal dan vanzelf zorgen dat er eerlijke prijzen zijn, voor de de klant en voor de ondernemer. Er is dan ook geen behoefte meer aan een jaarlijkse indexering.
 
Onze mening werd daarnaast ook gevraagd over de Taxameter:
Wij vertelden de onderzoekers van RebelGroup dat een taxiondernemer zelf de keuze moet kunnen maken om een Taxameter in te bouwen. Dit moet geen verplichting zijn. Voor sommige ondernemers (in de opstapmarkt) is het een belangrijk instrument, maar door ondernemers die met vaste prijzen werken werd de Taxameter niet gebruikt. De huidige verplichting voor de gehele branche vonden wij daarom dan ook overbodig en achterhaald. Met de regelgeving die in januari wordt doorgevoerd, was deze vraag echter al achterhaald.
Lees meer
STN over KIWA tarieven: 1% daling verandert niets!

23 december 2015

Enige tijd gelden wisten wij jullie al te melden dat het bestuur van STN aan mocht schuiven bij de jaarlijkse gesprekken met KIWA en ILT, waarin de KIWA tarieven worden besproken. ILT stelde daarbij dat de tarieven van KIWA de komende jaren waarschijnlijk zouden dalen: de toegenomen efficiency (2,5%) zou namelijk meer dan de jaarlijkse indexering in 2016 (1,0 %) zijn. Dit betekende dat de KIWA tarieven voor taxichauffeurs voor 2016 met 1% zouden afnemen. Ambtenaren kunnen dit soort percentages wellicht als successen verpakken, wij ondernemers vinden het een wassen neus.

Enfin, er werd ons gevraagd hierop te reageren. Omdat STN pas aan heeft mogen schuiven, hebben wij genuanceerd gemeld dat wij hierin nogal dubbel stonden qua mening: wij waren blij dat we aan mochten schuiven, en een tariefdaling is altijd mooi meegenomen, maar wij wilden graag meer informatie over hoe het KIWA nu eigenlijk de basistarieven vast stelde. Wij snapten er namelijk nog steeds niets van waarom de tarieven zo hoog moeten zijn(nog steeds niet!). Het ILT reageerde daarop vorige week met een brief namens de waarnemend directeur.

 

Deze stelde daarin dat de KIWA-tarieven afgeleid zijn van de tarieven die de inspectie verkeer en waterstaat destijds in 2010 al hanteerde (toen het KIWA nog niet in de taxibranche zat). Jaarlijks worden deze tarieven gecorrigeerd met de inflatie, en met de toe- of afgenomen efficiency binnen de KIWA organisatie. Volgens ILT is er daarmee sinds 2010 feitelijk gezien weinig veranderd voor de taxibranche. Ze zeggen hier eigenlijk mee, dat de KIWA tarieven afgezien van enkele correcties, gelijk zijn aan die voorheen door verkeer en waterstaat werden berekend.

 

Het bestuur van STN kan zich hier niet in vinden. In omringende landen zijn de kosten die door KIWA-gelijke organisaties worden gehanteerd vele malen lager. Dat de KIWA tarieven blijkbaar van al eerder door de overheid gehanteerde tarieven afgeleid zijn, doet er voor ons daarom helemaal niet toe. Wij wensen rechtvaardiger en vooral minder hoge tarieven. Zeker bij de vergunningsaanvraag dient er een grote correctie naar beneden plaats te vinden, nu KIWA niet langer hoeft te toetsen op vakbekwaamheid. Wij blijven proberen om ILT ervan te overtuigen dat de KIWA tarieven op los zand zijn vastgesteld, en dat deze voor een taxi-ondernemer als zeer onrechtvaardig overkomen.

 

 

 

Lees meer
STN-standpunt inzake afschaffing vakbewaamheid.

23 december 2015

 

Vanaf 1 januari gaat de nieuwe taxi regeling gelden. Veel ondernemers stuurden ons al voor dat de nieuwe regeling bekend werd bezorgde mailtjes: zou de overheid echt de vakbekwaamheid af gaan schaffen? Twee weken geleden kwam het hoge woord eruit, en bleek dat inderdaad de vakbekwaamheidseis niet langer was. STN is hier op zijn zachtst gezegd niet blij mee.

 

De vakbekwaamheid zorgde er namelijk voor dat ondernemingen op zijn minst beschikten over de basiskennis die vereist werd voor het besturen van een onderneming. Daarnaast werden er hierdoor branchegerichte ondernemingsvaardigheden bijgeleerd. De markt is nu plots opengesteld voor iedereen: ook voor partijen die geen enkel idee hebben over wat er bij komt kijken wanneer je een taxionderneming wilt runnen.

 

STN vraagt zich ook af, nu de vakbekwaamheidseis straks niet langer van toepassing is, of er nog steeds een bedrag van 1500,- euro naar KIWA overgemaakt moet worden voor de vergunningsaanvraag. Die wordt namelijk vanaf januari enkel en alleen nog getoetst op een KvK-uitreksel en een Verklaring Omtrent Gedrag. Gezien het feit dat ILT elke keer benadrukt dat KIWA tegen kostprijs dient te werken, dient er op voorhand al een enorme daling in dit bedrag te komen: 1/3 van de toetsingsvereisten is niet langer van toepassing.

 

Het overheidsbeleid is daarnaast ook niet consequent. Staatssecretatis Dijksma betoogde dat de vakbekwaamheidseis onder meer afgeschaft werd, omdat men de markt niet wilde afschermen. Vanuit STN vinden wij dit merkwaardig. Waarom wordt dan plaatselijk de TTO-regelgeving van gemeenten niet verboden? De vakbekwaamheids-eis was daarnaast veel minder subjectief dan de TTO regelgeving: STN vind het niet meer dan normaal dat als je taxi-ondernemer wilt worden, je daarvoor jezelf enige kennis eigen maakt. Iedere bedrijfstak stelt eisen aan scholing en dit komt de kwaliteit van de dienstverlening ten goede.

 

STN is het daarnaast niet eens met de maatregel om de VOG-verklaring in de toekomst af te schaffen. Dit zal de deur alleen maar verder openzetten voor ondernemingen en  personen die om de verkeerde redenen een taxibedrijf willen opzetten. Met al deze nieuwe regels voorziet STN een enorme daling in het aantal full-time banen, een achteruitgang in de kwaliteit van het vervoer, ZZP’ers die in de financiële problemen gaan komen omdat zij het niet redden, en een enorme toename van het aanbod ‘taxi’s’ in een branche die toch al het water aan de lippen heeft staan.

 

STN heeft al van meet af aan geageerd tégen de voorgenomen regeling van de staatssecretaris. Bestuurlid Paul Dijkhuizen heeft al de bovengenoemde bezwaren tegen het afschaffen van de vakbekwaamheidseis (en meer) naar voren gebracht in een internet-consultatie. Daarbij moet opgemerkt worden dat het bestuur van STN nogal verrast werd door de overheid, en het tempo waarmee deze nieuwe regeling werd doorgedrukt. Hoewel wij uiteindelijk nog net op tijd hebben kunnen reageren via bestuurslid Dijkhuizen(de reageertermijn sloot zeer snel), is het ons inziens vreemd dat een belangenorganisatie zich niet mondeling mag uitdrukken over een regeling die haar branche in het hart treft. Met de reactie die wij hebben gegeven is, zoals u wel kunt merken, niets gedaan

Lees meer
De nieuwe regeling is bekend, vakbekwaamheidseis vervalt

9 december 2015

 

Vandaag heeft het ministerie eindelijk de regeling gepubliceerd, die al aangekondigd was naar aanleiding van de evaluatie van de taxiwet. Zoals al verwacht werd is inderdaad de vakbekwaamheidseis voor vergunningshouders komen te vervallen. Dit betekent dus dat u vanaf 1 januari niet langer een diploma vakbekwaamheid nodig heeft om een ondernemingsvergunning aan te kunnen vragen.

Het was eerder mogelijk om op de concept-regeling te reageren door een zogenaamde internetconsulatie, wat STN uiteraard ook heeft gedaan. De staatssecretaris heeft vervolgens de mening van een ieder die reageerde afgewogen, waarop zij vervolgens met een definitieve regeling zou komen. Aldus geschiedde: de nieuwe staatssecretaris Dijksma publiceerde vandaag de officiële regeling, zoals die vanaf 1 januari gaat gelden. Van deze regeling kan gesteld worden dat zij in grote lijnen aansluit wat de afgetreden staatssecretaris Mansveld eerder al wilde.

 

Het ministerie heeft de veranderingen uit de regeling als volgt samengevat:

 

  • een vrijstelling van de eis van vakbekwaamheid als onderdeel van de ondernemersvergunning;
  • een vrijstelling van de wettelijke eis van de fysieke aanwezigheid van het vergunningbewijs in het taxivoertuig;
  • in de regelgeving wordt vastgelegd dat het ritbewijs elektronisch aan de consument mag worden aangeboden; deze mogelijkheid geldt niet voor taxivervoer dat wordt aangeboden op de openbare weg;
  • informatie over tarieven en klachtafhandeling mag ook langs elektronische weg duidelijk kenbaar worden gemaakt aan de consument; deze mogelijkheid geldt niet voor taxivervoer dat wordt aangeboden vanaf de openbare weg;
  • de taxameterplicht wordt afgeschaft voor taxi’s die uitsluitend worden gebruikt voor vervoer tegen vooraf afgesproken vaste tarieven en voor zover het taxivervoer met deze taxi niet wordt aangeboden op de openbare weg.

 

Straattaxi’s worden dus uitgesloten van de vrijstelling van de taxameter en van de mogelijkheid om tarieveninformatie en klachtafhandeling op elektronische aan te bieden. Daarnaast hoeft niemand meer het vergunningsbewijs bij zich te hebben in de taxi.

Lees meer
Telt een proefplaatsing mee in de ketenregeling?

9 december 2015

Afgelopen week is bij de Taxi-jurist de vraag binnengekomen of de periode van een proefplaatsing meetelt als arbeidsovereenkomst binnen de ketenregeling. Het antwoord op deze vraag is nee.

Wat is proefplaatsing Wanneer je iemand aanneemt die op dat moment minimaal 3 maanden werkloos is of gedeeltelijk arbeidsongeschikte is, kunt u een proefplaatsing bij het UWV aanvragen. De kandidaat-medewerker komt dan voor een periode van 2 maanden (met een maximale uitloop naar 6 maanden) proefdraaien. In deze periode kunt u beoordelen van de kandidaat geschikt is voor de functie.

Blijkt de medewerker na 2 maanden niet geschikt te zijn, kan je dit bij het UWV aangeven. De medewerker komt dan niet in dienst. De werkgever verplicht zich wel om bij goed functioneren een arbeidsovereenkomst aan te bieden voor minimaal 6 maanden voor dezelfde arbeidsomvang als gedurende de proefplaatsing is gehanteerd. Deze arbeidsovereenkomst is de eerste in de nieuwe keten. Er mag in de arbeidsovereenkomst geen nieuwe proeftijd worden afgesproken.

Tijdens de proefplaatsing blijft de kandidaat zijn of haar uitkering ontvangen. U hoeft tot het momenten dat de medewerker in dienst komt geen salaris te betalen.

Geen invloed op de ketenregeling Wanneer je na de proefplaatsing besluit de medewerker in dienst te nemen, gaat op dat moment de ketenregeling lopen. U kunt dus nog gewoon 3 contracten met een maximale totale lengte van 24 maanden afsluiten, voordat er van rechtswege een vast dienstverband ontstaat.

Wilt u meer informatie over een proefplaatsing of heeft u een andere juridische vraag? Schrijf je dan nu direct in via www.taxijurist.nl en neem contact op met de Taxi-jurist op 010-2819192.

Lees meer
Onderzoek naar tariefstructuur in het taxivervoer: geef uw mening!

2 december 2015

Het onderzoeksbureau RebelGroup Executives is door het Ministerie van I&M in de hand genomen om te kijken naar de tariefstructuur in het taxivervoer. Als belangenbehartiger is ook aan STN gevraagd om onze mening te geven. Het onderzoek is gericht op 4 elementen: (1) het maximumtarief, (2) de tariefsopbouw, (3) de jaarlijkse indexering, en (4) de taxameter. Als bestuur zijnde willen we daarom graag de input van onze achterban om aan dit bureau kenbaar te maken. Daarom aan u het verzoek om over deze 4 onderwerpen uw mening met toelichting te geven en deze te mailen naar info@taxibelangen.nl, zodat wij een oordeel kunnen geven op basis van uw inzichten. Mail ons dus en laat weten wat u vindt!

 

Secretariaat STN:
W www.taxibelangen.nl
E info@taxibelangen.nl
T 010 – 281 91 92

Lees meer
Uitspraak BCT-rechtszaak

1 december 2015

Op 17 september jl. deed het gerechtshof van Leeuwarden uitspraak in een strafzaak tegen een STN-ondernemer die niet aan de BCT-verplichting had voldaan. Deze zaak werd uiteraard op de voet gevolgd door het STN-bestuur, en bestuurslid Rex Urban was bovendien persoonlijk bij de inhoudelijke zitting aanwezig. Uit de uitspraak blijkt dat er zeker begrip is van de rechter voor het standpunt van de taxi-ondernemer.

In deze zaak had de ondernemer bewust de BCT-apparatuur niet geïnstalleerd, om de reden dat deze apparatuur op dat moment al niet voldeed en het al duidelijk was geworden dat hij in de toekomst opnieuw zou moeten gaan investeren in een geüpdatete BCT. De ondernemer was echter wel trouw zijn rittenstaat en werkmap in blijven vullen. De rechter besloot om hem te veroordelen tot betaling van een voorwaardelijke geldboete. De ondernemer heeft dus geen gelijk gekregen, maar de rechter heeft wel begrip getoond voor zijn standpunt.

Helaas moet de rechter recht spreken naar de letter van de wet, en die wet stelde dat de ondernemer strafbaar was. Vandaar een schuldig verklaring. Dat er wel een boete is toegekend -hoewel voorwaardelijk- komt ogenschijnlijk voort uit het feit dat de rechter niet verantwoordelijk wil zijn voor de gevolgen, wanneer hij schuldig had verklaard zonder straf. De rechter had dan namelijk uitdrukkelijk de wetgever het gras voor de voeten weggemaaid door de bewuste wet krachteloos te maken. De praktijk leert dat Nederlandse rechters dit zelden tot nooit (kunnen) doen. De uitspraak maakt ons echter wel duidelijk dat de rechter eveneens als STN van mening is, dat vooral de overheid de handschoen moet oppakken in deze kwestie. In praktijk betekent dit helaas voor ons als ondernemers, dat wij nog steeds dienen te voldoen aan de BCT-verplichting.

Lees meer
KIWA tarievenconsultatie

30 november 2015

Het STN-bestuur wordt sinds kort betrokken bij de overleggen van de KIWA waarin de tarieven worden besproken. Hierdoor hopen we nu eindelijk zicht te krijgen op de werkelijke kostenopbouw van de door KIWA geleverde diensten. Uiteraard is het ons doel daar zo snel mogelijk wat aan te veranderen.

Uit het overleg voor 2016 wordt duidelijk dat de kosten (iets) gaan dalen. De KIWA schrijft dat dit het gevolg is van de ‘toegenomen efficiency’, wat zich erin vertaalt dat KIWA-diensten nominaal 1,5% goedkoper worden in 2016. Uit de stukken blijkt dat die toenemende efficiencyverbetering zich tot en met 2018 zal doorzetten, waardoor ook in de jaren tot en met 2018 een lichte tariefdaling waarschijnlijk is. Overigens blijkt uit de stukken die ons zijn toegezonden nergens dat de KIWA ‘effectiever’ is gaan werken. Uit alle mailverkeer waar wij intussen onderdeel vanuit maken, blijkt wel dat de taxibranche niet de enige sector is die vindt dat de tarieven te hoog zijn voor de geboden diensten. Nog veel te beperkt weliswaar, maar de tariefdalingen zijn wat STN betreft een goede zaak.

STN heeft daarnaast bij de KIWA aangegeven dat er eindelijk eens transparantie moet komen in het vertrekpunt van de berekening van de kosten. De KIWA heeft ons nog altijd geen inzicht gegeven in hoe de nominale tarieven zijn opgebouwd. In normaal Nederlands: we weten nog steeds niet waarom een chauffeurspas 107 euro kost en waar de kosten van KIWA bij het maken van zo’n pas nu precies uit bestaan. Onze reactie aan KIWA was dan ook tweeledig: wij vinden het positief dat wij ons geluid mogen laten horen en dat er enige tariefdaling is, echter we zien ook graag dat in de consultatie de nominale tarieven toegelicht worden. Wij hebben dan ook naar de KIWA gecommuniceerd dat wij van mening zijn dat bij een tarievenconsultatie de daadwerkelijke kosten als beginpunt voor een discussie moeten gelden.

Lees meer
Direct resultaat met de Taxi-jurist

20 november 2015

Afgelopen september heeft STN de Taxi-jurist geïntroduceerd. Je belt gewoon naar het STN-secretariaat en kunt direct gebruik maken van een juridische hulplijn waar je als taxiondernemer terecht kunt met al jouw juridische vraagstukken. Van problemen met personeel tot het bezwaar maken tegen een boete, de Taxi-jurist helpt je verder. Een bijkomend voordeel is dat wij op het STN-secretariaat precies weten wat er speelt in de branche.

Deze week is het eerste dossier van de Taxi-jurist met succes afgerond!
In het betreffende dossier had een collega een overeenkomst voor de duur van 1 jaar afgesloten voor het beheren van een Google Adwords campagne. Wat deze collega niet wist was dat een groot gedeelte van het campagnebudget (€150,- van de €500,-) helemaal niet werd besteed aan de campagne, maar aan management fee. Hierdoor bleef er voor de campagne een budget over van slechts €350,-). Daarnaast bleven de resultaten van de campagne ook achter. Deze collega wilde de overeenkomst het liefst ontbinden en heeft de Taxi-jurist ingeschakeld.

“Na een maand getouwtrek dacht ik ineens aan de Taxi-jurist en was het binnen een dag geregeld!”

Nadat de Taxi-jurist een juridisch onderbouwd bezwaar had ingediend bij het betreffende bedrijf, was de overeenkomst binnen een dag ontbonden. Daarnaast kreeg de ondernemer ook nog geld terug vanwege de onterecht betaalde kosten aan management fee en een correctie op de lopende maand termijn.

Heb je ook een juridisch probleem? Schrijf je dan nu direct in via www.taxijurist.nl en neem contact op met de Taxi-jurist op 010-2819192.

Lees meer