Laatste nieuws

RIVM Richtlijnen voor Noodzakelijk zittend vervoer

14 april 2020

Op de site van het RIVM staan ook een aantal richtlijnen aangegeven voor het zogenaamde Noodzakelijk Zittend Vervoer. Dit document geeft een uitgebreid overzicht wat wat er allemaal gedaan zou moeten worden om het vervoer zo veilig mogelijk voor chauffeur en passagier uit te kunnen voeren.

Dit document kunt u vinden door deze link te volgen.

Lees meer
Veilig en verantwoord taxi- en zorgvervoer

14 april 2020

De Rijksoverheid heeft een protocol uitgebracht waarin een aantal regels en aanbevelingen vastgelegd zijn om een zo veilig mogelijk zorgevervoer en regulier taxivervoer aan te bieden gedurende de periode dat we geconfronteerd blijven met het COVID-19 (Corona)virus.

Volg de link naar het document van de overheid.

 

 

Lees meer

Al ons nieuws

Eerste boetes uitgedeeld door ILT.

25 oktober 2016

Het secretariaat kreeg vanochtend een eerste telefoontje van een ondernemer die beboet was op het niet hebben van een 2.0 geüpdatete BCT. Boetebedrag: 1800,- euro(!) Desbetreffende ondernemer was niet op de hoogte van het feit dat er vanaf 1 oktober nu echt de verplichting was om de nieuwste update in de BCT te hebben. Omdat hij daarom ook nog geen afspraak met een inbouwer had gemaakt, kon hij zich niet op overmacht beroepen bij ILT.
 
STN is zeer benieuwd naar de verhalen van ondernemers die inmiddels ook gecontroleerd zijn door ILT, terwijl zij nog niet in het bezit waren van de nieuwste update.  Wat was de hoogte van de boete ? Wat verdient u aan netto inkomen maandelijks? Kwam u ervan af met alleen een waarschuwing? De reden dat we hier zo benieuwd naar zijn, is omdat er op het moment (onbeantwoorde) vragen met betrekking tot de handhaving en de boetes zijn gesteld aan Staatssecretaris Dijksma. STN wil in ieder geval aantonen dat deze boetes buitenproportioneel hoog zijn: 1800 euro is een maandsalaris voor veel taxiondernemers. Daarnaast zijn we benieuwd of ILT overal dezelfde maatstaven gebruikt bij het controleren op de update. 
 
Mocht u dan ook een boete hebben gehad, of juist geen boete terwijl u niet 2.0 geüpdatet was, neem dan contact op met STN via info@taxibelangen.nl. Leg s.v.p. gemotiveerd uit waarom u wél of niet een boete opgelegd heeft gekregen door ILT, en wat de omstandigheden van uw geval waren. Vermeld de eventuele hoogte van de boete en uw gemiddelde maandelijks inkomen. 
Lees meer
STN-afvaardiging op Taxi-Expo Houten.

20 oktober 2016

Afgelopen 12 en 13 oktober vond weer de jaarlijkse Taxi Expo plaats in Houten. Het was dit jaar voor het eerst een tweedaags evenement. STN was ook afgevaardigd en had een eigen stand, waar we gedurende 2 dagen veel bruikbare discussies hebben gehad met andere bezoekers. Een aantal ondernemers waren zo positief over STN dat ze besloten zich in te schrijven. Veel bezoekers deden daarnaast mee aan de STN-prijsvraag waarbij een dashcam gewonnen kon worden. De prijsvraag luidde: ‘een werkbare BCT-situatie houdt voor mij in … ‘. De prijsvraag staat overigens nog steeds open, en kan ingevuld worden middels de site, mocht u dan ook kans willen maken; klik dan nog voor 27 oktober op deze link.

STN was minder te spreken over discussies die gevoerd werden op de beurs, met de vertegenwoordigende personen van het ILT en Sociaal Fonds Taxi. Zowel SFT als ILT hadden presentaties georganiseerd voor de tweede beursdag. Die van ILT ging over een correct gebruik van- en de handhaving op de BCT. Rex Urban en Paul Dijkhuizen namen van deze gelegenheid gebruik om de afgevaardigde ambtenaar van ILT scherp te wijzen op een aantal gebreken in de BCT. Onder meer vroegen Rex en Paul aan ILT of de huidige fouten in de BCT betekenden dat er wéér een update aan te komen zit voor taxiondernemers, en of ondernemers die update dan weer mogen bekostigen. Daarnaast werden onder andere een aantal zorgen kenbaar gemaakt met betrekking tot het onbetrouwbaar meet(puls)systeem in de BCT. ILT had op onze vragen echter geen antwoord, zoals ze op wel meer vragen van aanwezigen geen antwoord had die dag, op een aantal vragen weigerde de ILT-ambtenaar zelfs botweg te reageren. Aan deze workshop hielden Rex Urban en Paul Dijkhuizen dan ook een onbevredigd gevoel over.

De SFT-workshop stond eveneens in het teken van de BCT, en dan met name op het gebruik van de boorcomputer bij cao-controles. Taxibelangen heeft daar haar zorgen kenbaar gemaakt, dat SFT in het systeem van de ondernemer kan kijken. Privacy-technisch hadden Rex en Paul daar hun bedenkingen over, naast het feit dat uit de BCT-regelgeving helemaal geen toestemming volgt voor SFT om met een deel van de gegevens uit de boordcomputer om te aan.

Los van deze discussies heeft het STN-bestuur over beide dagen veel zinvolle gesprekken gehad, oude bekenden gezien en weer andere ondernemers leren kennen. We hopen dat de aanwezigen die naar onze stand gekomen zijn het even zinvol en gezellig vonden als wij. Over het algemeen kunnen we daarom spreken van een geslaagde en zinnige Taxi-Expo.

Lees meer
STN-Prijsvraag!

18 oktober 2016

12 en 13 oktober stond het STN-bestuur op de Taxi-expo. Hiervoor heeft STN onder andere een prijsvraag/enquête in laten invullen door aanwezigen, waarvan de winnaar een Thinkware F750 Dashcam kan winnen t.w.v. 229,- euro. Het STN bestuur wil echter niet de ondernemers uitsluiten die niet de kans hadden om naar de Taxi-expo af te reizen. U krijgt daarom ook nog de kans om een gooi te doen naar de felbegeerde prijs. De prijsvraag luidt:

Een werkbare BCT-situatie houdt voor mij in …

In andere woorden willen wij uw mening: in hoeverre u de BCT in huidige gedaante acceptabel vindt/ of er manieren zijn waarop de BCT wel acceptabel zou zijn/ maar misschien vindt u de BCT wel nooit acceptabel: goed onderbouwd kunt u dan uiteraard ook gewoon winnen. Onder de beste/origineelste gemotiveerde stukjes wordt de dashcam verloot, u heeft tot volgende week donderdag 27 oktober de tijd. De bedoeling is dat u de bijgevoegde  enquête eveneens invult. De resultaten hiervan zullen gebruikt worden door het bestuur.

Klik voor de enquete hier. 

 

Lees meer
STN krijgt Kamervragen gesteld over de BCT(-update)!

6 oktober 2016

Het is STN geweest die ervoor heeft gezorgd dat er eindelijk weer politieke aandacht is gekomen voor de BCT(-update) problematiek. Na al langer contact gehad te hebben, en daaropvolgend een persoonlijk onderhoud met voorzitter Paul Dijkhuizen en juriste van het STN secretariaat Lisanne Henneveld, heeft Tweede Kamerlid Betty de Boer (VVD) onze Kamervragen met betrekking tot de BCT gesteld. De Kamervragen plaatsen vooral kritische noten bij het traject van de BCT, en vragen de staatssecretaris daarnaast om toezicht op de kosten van de update en uitstel van de handhaving per 1 oktober. Nadat voorzitter Dijkhuizen mevrouw de Boer de problemen in de branche uitlegde met betrekking tot de BCT, stelde zij erg geschrokken te zijn van de wanorde die nog steeds heerste in de taxibranche. Den Haag is blijkbaar niet voldoende op de hoogte van de problemen die voortkomen uit de update. De hoogte van de boetes voor het niet (goed) naleven van de BCT-verplichting konden daarnaast eveneens op de afkeuring van het kamerlid rekenen.

STN hoopt dat dit het begin is van een betere omgang door Den Haag met de ondernemers uit de taxibranche. Zoals u ongetwijfeld duidelijk wordt uit de vragen, maakt STN  scherpe kanttekeningen bij de prijzen van de update, en het feit dat deze door de fabrikanten zelf vastgesteld kunnen worden zonder over de hoogte van de prijs enige verantwoording af te leggen. We pleiten daarnaast voor een commissie waarin alle BCT-partijen zitting krijgen, dus ook STN zodat de stem van de kleinere ondernemer ook gehoord wordt. In die commissie zal vervolgens hopelijk een uitkomst bediscussieert worden waarin alle partijen zich kunnen vinden, waarna de taxiondernemer eindelijk weer eens normaal aan ondernemen toe kan komen

Mevrouw de Boer stelde de volgende vragen namens STN aan staatssecretaris Dijksma:

Vraag 1

Wat is uw mening over het jarenlange verloop van de invoering van de boordcomputer taxi (BCT) van 2000 tot en met 2016?

Vraag 2

Bent u van mening dat de gestelde doelen voor de invoering van de BCT inmiddels gehaald zijn?

Vraag 3

Acht u het nog steeds redelijk om de update van de BCT van een ondernemer te vragen in het geval dat de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) zelf de BCT niet kan uitlezen en er vervolgens een update ontwikkeld dient te worden ten behoeve van de ILT? Acht u het ook redelijk om de prijzen van de update van de BCT door de fabrikantenbranche zelf te laten vaststellen?

Vraag 4

Vindt u het redelijk om vanaf 1 oktober 2016 te gaan handhaven nu de update niet goed werkt en ondernemers beboet worden die geen update van de BCT hebben? Vindt u ook dat er pas kan worden gehandhaafd als de BCT in alle opzichten goed functioneert? Zo nee, waarom niet?

Vraag 5

Kunt u aangeven hoe hoog de boetes zijn die de ILT oplegt als de BCT niet naar behoren functioneert? Kunt u de verschillende boetes, inclusief de hoogte van deze boetes, in een overzicht weergeven?

Vraag 6

Bent u bereid om, gezien de problematiek van de voorafgaande tien jaar, te onderzoeken of er een begeleidingscommissie kan worden opgericht met alle betrokken partijen (ministerie, ILT, Stichting Taxi Belangen (STN), Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV), BCT-fabrikanten en software leveranciers) om deze problematiek regelmatig te bespreken en afspraken te maken over eventuele vervolg- en verbeterstappen? Zo nee, waarom niet? 

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Lees meer
Resultaten STN-enquête

30 september 2016

31 augustus jl. verstuurde het secretariaat in de nieuwsbrief een oproep om de STN-enquête in te vullen. Dat gebeurde in grote getalen, bedankt daarvoor! Het is de bedoeling dat we dit in de toekomst vaker zullen gaan doen zodat u daadwerkelijk mee kunt praten. Voor een volgende keer hopen we natuurlijk dat er nog meer ondernemers een paar minuutjes de tijd nemen voor het invullen; de resultaten uit de enquête helpen het bestuur namelijk in de besluitvorming. Dit geldt ook voor het invullen van uw klachten over de BCT en/of de update. Als u die heeft, licht deze dan toe en mail naar info@taxibelangen.nl.

 

De enquête werd door ondernemers ingevuld die vrijwel gelijk verdeeld waren qua omvang over zzp’ers, kleine- en middelgrote ondernemers. En goed voor het secretariaat om te zien; u gaf aan dat de artikelen op de STN-website over het algemeen vrij goed gelezen werden. Op de vragen of er nog dingen werden gemist op de site kwam goede feedback, mocht er tijd/ruimte zijn voor deze aanbevelingen dan zullen we ook zeker proberen om die toe te voegen of uit te werken.

 

Met overweldigende meerderheid gaf  u aan dat STN vooral moest proberen om taxi-wetgeving te beïnvloeden. Eigenlijk evenzoveel gaven aan dat vooral de BCT en de update daarbij als prioriteit zouden moeten gelden, hoewel ook een groot aantal ondernemers aangaven dat zij veel hinder ondervonden van de rij- en rusttijdenwet. Sommigen stelden dat wat betreft rol en prioriteit zij eigenlijk alles wel hadden willen aanvinken, maar dat dit niet mogelijk was in het enquête format.

 

Interessant voor de komende tijd waren de bevindingen over de BCT en de update. Pak hem beet een kwart van de deelnemers gaf aan nog steeds geen BCT te hebben aangeschaft. Dat cijfer wijkt af van de landelijke cijfers. Opvallend, maar op zich logisch is omdat STN zich altijd tegen de BCT heeft uitgesproken. De bevindingen over de afname van de update lagen verdeelder. Iets meer dan een kwart gaf aan niet te zullen gaan updaten, ongeveer een gelijk deel gaf aan dit al gedaan te hebben en tot slot was de helft van de inzenders van plan om te gaan updaten hoewel ze dit nog niet gedaan hadden. Tot slot waren de mensen die al in het bezit waren van een update, voor het merendeel niet tevreden hoewel daar verschillende redenen aan ten grondslag waren. Neemt niet weg dat er ook een niet onaanzienlijk deel van de ondernemers wél tevreden was over de update.

 

Heeft u de enquête nog niet ingevuld, doe dit dan nog! Hoe meer mensen de enquête invullen des te overtuigender zullen de resultaten hiervan zijn. Over een tijdje zullen we proberen om weer een enquête te publiceren. De resultaten daarvan zullen ook weer besproken en gepubliceerd worden. Voor diegenen die deze enquête al wel hadden ingevuld: bedankt!

 

 

Lees meer
Ook foutje in (dure) Quipment-update.

27 september 2016

Helaas lijkt dit een terugkerend onderwerp te worden op de site: de door ondernemers gesignaleerde fouten in de BCT die volgen na installatie van de update. Ditmaal kregen wij melding van een ondernemer die in het bezit is van een Quipment-BCT.

Die ondervond dat de pin-knop van de Quipment-BCT na de update alleen gebruikt kan worden bij geïntegreerde pin-modules. De ondernemer heeft een zogenaamde ‘losse’ pinmodule die niet gekoppeld was aan de BCT, voor de update werkte dit prima. Na de update kan de BCT echter niet langer pin-transacties verwerken van pinmodules die niet gekoppeld zijn aan de BCT. Dit betekent dat de ondernemer iedere pinbetaling contant moet aanslaan, en hierdoor ligt zijn boekhouding enigszins overhoop. ‘Dat is maar een klein foutje’ horen wij u denken, maar het is wel een probleem waar de ondernemer geen last van had vóór de update. En de desbetreffende update, die hem voor de rest geen enkel profijt bracht, kostte nog grif geld ook!

Deze ondernemer droeg al maandelijks een bedrag af aan Quipment voor een servicecontract en verwachtte om die reden dan ook een klein bedrag kwijt te zijn aan de update. De rekening leek in eerste instantie ook enigszins mee te vallen: 79,00 euro exclusief BTW (hoewel sommigen bij een servicecontract de update ook gratis krijgen). De ondernemer viel vervolgens echter bijna van zijn chauffeursstoel toen hem nog een factuur werd toegestuurd van 112,50 euro exclusief voor de installatiekosten. Daar was volgens de ondernemer niet van te voren over gecorrespondeerd. De totale kosten vielen daardoor fors  uit. De ondernemer vroeg zich dan ook af waar het servicecontract goed voor was geweest.

Overigens was de reactie van Quipment op de klacht van de ondernemer over de pin-knop op zijn minst vreemd te noemen. De ondernemer adviseerde om een ‘open’ pin-betalingsknop te integreren in de update, zodat een ondernemer zelf aan kan geven dat iets per pin is betaald (en zoals voorheen in de BCT was opgenomen). Quipment reageerde hierop door te stellen dat als de ondernemer graag transacties weer als pinbetaling wilde aanmerken, hij maar een Quipment-pinmodule moest aanschaffen. Misschien overbodig om hierbij te vermelden, maar de ondernemer heeft dat voornemen niet na de fors uitgevallen kosten voor de update.

Tot slot willen wij iedereen bedanken die al een melding heeft gemaakt van een slecht functionerende BCT na installatie van de update. We zijn nog steeds bezig met het koppelen van uw reacties, hiervan wordt een dossier/rapport gemaakt. Mocht u wel al een foutmelding, storing, complete uitval of iets anders wat niet hoort  zijn overkomen, maar heeft u er nog geen melding van gemaakt? Doe dit dan alsnog! licht uw klacht toe, en stuur deze naar info@taxibelangen.nl Vul ook deze enquete nog in als u dit nog niet gedaan heeft!

 

 

 

Lees meer
Juridisch advies voor ondernemers die wél willen, maar niet kunnen updaten.

22 september 2016

Hoewel STN erg kritisch is op de BCT, zijn er ook een groot aantal ondernemers die hebben gekozen om deze gewoon aan te schaffen. Op het secretariaat komen verschillende mailtjes binnen van deze ondernemers, die de update willen aanschaffen, maar dit om verschillende redenen niet willen of kunnen doen. Zo zijn er ondernemers die dat simpelweg niet kunnen doordat hun inbouwer een volle agenda heeft (capaciteitsproblemen). Er zijn daarnaast ook ondernemers die weigeren de update af te nemen om de reden dat zij pas een update willen installeren wanneer die daadwerkelijk foutloos is. Voor alle twee deze groepen hebben wij een simpel maar misschien erg belangrijk (juridisch) advies. Leg uw correspondentie met de inbouwer schriftelijk vast!

Waarom is dat belangrijk en hoe doet u dat? Om u een simpel voorbeeld te geven: er zijn enkele ondernemers die stellen dat zij persoonlijk/telefonisch contact hebben gehad met hun inbouwer die hen waarschuwde dat installatie van de update problemen op zou leveren. De inbouwer meldde hen dat zij opgeroepen worden wanneer de update wél klopt. Dit zal hoogstwaarschijnlijk pas na 1 oktober het geval zijn.

De laatst gepubliceerde enquête leert ons dat veel ondernemers wel van plan zijn om te updaten, maar dit nog niet gedaan hebben. Misschien wel om de hierboven beschreven reden. Naar letter van de wet bent u strafbaar na 1 oktober, waar STN het overigens absoluut niet mee eens is. De ondernemers die daarom ook willen updaten, maar dit om wat voor soort (goede) reden nog niet hebben gedaan, raden wij hierom het volgende aan:

Mail uw inbouwer een samenvatting van wat u eerder mondeling heeft besproken. Dit komt er dus op neer dat u herhaalt dat de inbouwer u vertelde dat hij capaciteitsproblemen had, en dat u daarom pas op een later tijdstip geholpen kunt worden (na 1 oktober); of  herhaal de bewoordingen van de inbouwer over de problemen die de BCT krijgt na installering van de update, de inbouwer stelde dus dat u benaderd zult worden wanneer deze fouten in de update opgelost zijn. U vraagt vervolgens een bevestiging van dit ‘feitenrelaas’ aan uw inbouwer per mail (het heeft geen zin als de inbouwer uw verhaal niet bevestigt). U heeft zich nu, voor zover mogelijk, juridisch ingedekt.

Wij hopen dat het niet zover komt, maar mocht ILT u in bovenstaande gevallen een boete willen opleggen na 1 oktober, dan kunt u nu schriftelijk overleggen waarom u dit niet heeft gedaan of heeft kunnen doen. U heeft een juridisch argument, en een schriftelijk bewijs daarvan. Dat bewijs is geen garantie voor het niet krijgen van een boete.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u uiteraard bellen naar het STN-secretariaat op 010-2819192.

 

 

 

 

Lees meer
STN in de dagelijkse praktijk

22 september 2016

Af en toe krijgt het secretariaat belletjes waaruit blijkt dat STN-ondernemers niet altijd begrijpen hoe de stichting nu precies te werk gaat. Vandaar dat wij hier deze week aandacht aan besteden.
Onze bestuursleden krijgen wel vaker de vraag hoeveel zij nu precies verdienen door bestuurslid te zijn. Het antwoord daarop is kort, namelijk helemaal niets. Onze bestuursleden doen hun werkzaamheden voor de stichting alleen voor het plezier en uit overtuiging dat er wat moet gebeuren in de taxibranche. Daarin steken zij veel vrije tijd en moeite, en vaak levert het ook enige ergernis op. Ze ontvangen daarvoor dus geen enkele vergoeding, zelfs niet voor de reiskosten.

Omdat de stichting gedreven wordt door ondernemers die ook dagelijks hun eigen bedrijf runnen, wordt er gebruik gemaakt van een secretariaat dat het bestuur van dienst is voor de dagelijkse gang van zaken, de communicatie en de administratie. Belt of mailt u STN, dan treedt u dus in contact met iemand van het secretariaat. Daar zitten een aantal personen die goed op de hoogte zijn van de taxibranche en die u daarom vaak direct van dienst kunnen zijn. Loopt u dus ergens tegenaan, bel dan! Het secretariaat streeft ernaar om uw vraag direct te beantwoorden.

“Wat gebeurt er nu precies met mijn bijdrage?”, vraagt u zich misschien af. STN gebruikt deze bijdrage voor het bekostigen van het secretariaat, voor juridische bijstand, maar ook bij andere zaken zoals bijvoorbeeld de kosten voor het bijhouden van de website. Binnenkort staat daarnaast de Taxi Expo voor de boeg waar STN graag aandacht wil generen voor de goede zaak, dus daar wordt met behulp van uw bijdrage weer een stand gehuurd waar de bestuursleden twee dagen aanwezig zullen. Gaat u overigens ook naar de Taxi Expo: kom dan even langs bij onze stand voor een praatje!

Veel ondernemers hebben daarnaast weinig besef wat het precies inhoudt om in het bestuur te zitten, “wat doen die nu precies”? Om u hier een idee te geven neemt Erwin Quaaden u mee in zijn werkzaamheden voor STN. Erwin: “Voor STN heb ik de portefeuille KIWA meegekregen, hoewel ik mij ook bezighoud met de BCT. In praktijk betekent dit dat ik het contact onderhoud met beleidsmensen bij ILT, maar ook met mensen van KIWA. Namens STN zetel ik daarnaast in consultatiegroepen, waar ik de stem van de kleinere taxiondernemers uitdraag. Het ministerie organiseert daarnaast ook inspraakbijeenkomsten om over de toekomst van de transportsector te praten. Daar ga ik heen om het belang van de kleinere taxiondernemer te onderstrepen” Contact met de mensen die aan de touwtjes trekken is echter lang niet het enige, Erwin: “Nee, namens STN proberen we ook simpelweg om de aangesloten ondernemers zo goed mogelijk van alles op de hoogte te houden. En veel informatie valt vooral te vergaren in het onderlinge contact met collega’s. Twee weten er altijd meer dan één, en drie al helemaal. Voor STN probeer ik daarom goed contact te onderhouden met veel collega’s maar ook met inbouwers en plaatselijke ambtenaren. Het bestuur van STN komt op zijn beurt iedere maand bijeen in Den Haag, om met elkaar en het secretariaat terug te koppelen en te overleggen. Vervolgens bespreken we weer wat de komende maand wordt ondernomen en hoe we tot resultaat willen komen.” In die vergaderingen gaat voor Erwin best wat tijd zitten: “zo’n bestuursvergadering kost mij een hele dag door de reis uit Limburg en kost daarnaast omzet. Maar ik doe het graag en met plezier”.

Hopelijk heeft u middels dit artikel een beter beeld in de werkzaamheden van het bestuur en STN in het algemeen.

 

Lees meer
Forse fout in BCT-update.

8 september 2016

Vorige week wist STN u al te melden dat de eerste problemen met de verplicht gestelde BCT-update ontdekt waren. Bestuurslid Erwin Quaaden hoorde dat zijn Cabman-BCT niet langer in staat was om opmerkingen aan ritgegevens toe te voegen nadat deze was ge-update. STN zag dit toen al als een teken aan de wand: het systeem was nog niet goed uitgetest, hoeveel fouten zouden nog volgen? Helaas voor de taxiondernemer blijken wij daar nu gelijk in te krijgen. Ditmaal werd een (forse) fout geconstateerd bij een ondernemer die gebruik wilde maken van de Neone update.

Zo is bij het STN-bestuur een ondernemer bekend, wiens BCT na het updaten niet langer in staat was om ritgegevens dusdanig te verwerken dat de ondernemer diens rittenstaten teruggestuurd kreeg. Neone werd gebeld hierover maar heeft tot dusverre geen oplossing kunnen aanbieden hiervoor. De ondernemer met deze Neone-BCT, die deze dus heeft ge-update conform de eis van staatssecretaris Dijksma (daarbij bedreigd met een boete), ondervind nu echter wel grote problemen met zijn administratie. Ritgegevens zijn niet langer uit te lezen en lonen kunnen niet (juist) verwerkt worden. De grap is dat taxiondernemers zelf dienen te betalen voor dit onheil; men zou er bijna cynisch van worden. Misschien nog wel meer omdat het logisch lijkt dat deze ondernemer niet de enige zal zijn met dit probleem.

Ondertussen is het voor de ondernemers die willen, ook nog eens heel moeilijk om een BCT aan te schaffen. Cabman levert de inbouwers nog maar mondjesmaat BCT’s, Quipment levert eigenlijk niets meer. Neone heeft nog wel voorraad maar die wordt nauwelijks meer afgenomen, met bovenstaande probleem rond hun update vrij begrijpelijk.

Het bestuur van STN wil alle STN-ondernemers in het bezit van een BCT mét update vragen, om ieder probleem en iedere opmerking te melden aan info@taxibelangen.nl. Licht uw klacht vervolgens ook toe en vermeldt uw fabrikant. Wij zullen al uw opmerkingen koppelen en wederom proberen om Den-Haag te bewegen de BCT-verplichting aan te passen. De politiek kan toch niet van ons verwachten dat we betalen om bovenstaande problemen ons bedrijf in te loodsen?

 

Lees meer